Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T00:02:07+02:00
M=70kg=7*10¹kg
M=6*10²⁴kg
R=6,4*10⁶m
G=6,67*10⁻¹¹ N*m²/kg²

F=G*M*m/R²
F=6,67*10⁻¹¹ N*m²/kg²*6*10²⁴kg*7*10¹kg/(6,4*10⁶m)²
F=280,14*10¹⁴N*m²/(40,96*10¹²m²)=6,839355469*10²N=683,9N≈700N
2 4 2
2010-04-08T00:03:43+02:00
Jezeli czlowiek stoi na ziemi to zadanie mozna rozwiazac bez prawa grawitacji
Q=mg=70*9,81=686,7N

Ale taki sam wynik powinien wyjsc z prawa grawitacji
M=6*10²⁴ kg,
R=6,4*10⁶m
m=70kg

Q=G*M*m/R²
stala grawitacji
G=6,67428*10⁻¹¹ [m³/(kg s²)]
Q=6,67428*10⁻¹¹ * 6*10²⁴ * 70 / (40,96 * 10¹²)≈684,37N

Pozdrawiam

Hans
1 4 1