70 punktów !!!!!!!!! i NAjj

Proporcijonalność prosta - zadaniea tekstowe

zad 1

Kran dostarcza do zbiornika w ciągu 15 minut 35 litrów wody.
Po ilu minutach kran dostarczy 87,5 litra wody

zad 2

Samochód jedzie z przeciętną prędkością 58 km/h. Ile km przebędzie ten samochód w ciągu 4,5 h ? W jakim czasie jadąc z taką samą przeciętną prędkoscia samochód pokona odległość 696 km?

zad 3 W 36 litrach roztworu znajduje sie 7,2 litra kwasu siarkowego . Ile kwasu siarkowego znajduje sie w 10 litrach takiego roztworu ? Ile nalezy wziasc takiego roztworu aby zawieral on 1,4 litra kwasu siarkowego ?

zad 4 Kran dostarczający 7,8 litra wody na minutę napełnia basen w ciagu 6 godzin i 5 minut .Przy jakim doplywie wody na minute basen ten zostanie napelniony w ciagu 3 godzin i 15 minut .

zad 5 W warsztacie stolarskim cięto dwie prostokątne płyty o jednakowymch powierzchniach. szerokosc jednej plyty wynosi 18 co a dlugosc 21 cm. Jaka jest szerokosc drugiej płyty jezeli jej długosc wynosi 28 cm?

zad 6
Samochód jedzie 3,5 h z predkoscia 60 km /h . Z jaką prędkością musi jechać ten samochod zeby tę samą drogę przejechal w czasie 3 h ? W jakim czasie pokona tę trasę jadac z predkoscia 52.5 km ?

zad 7
Z pewnej ilosci szkla oszklono 30 okien o wymirach
1,2 m X 0, 8 m
Ile mozna by oszklic tyym szklem okien o wymirach
60 cm X 40 cm ?
Jaką ilość szkla zzużyto do szklenia tych okien ?

zad 8 Coca - Colę z 60 półlitrowych butelek rozlano do 160 kubków . Jaka była pojemnośc kazdego kubka ? Do ilu kubkow , ktorych pojemnosc bedzie wieksza o 20 % mozna rozlac te ilosc coca-coli ?

za rozwiązanie wszystkich daje dodatkowo 50 i naj !...

a jesli nie to prosze chociarz o jedno albo o pare ..

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T00:09:44+02:00
Zad.1.
15 min - 35 l
x min - 87,5l

x=(15min*87,5l)/35l
x=37,5min
Odp. Po 37,5 min.

zad.2.
1h - 58km
4,5h - xkm
x=58*4,5=261km

Odp. Przejedzie 261km.

zad.3.
36l roz - 7,2l kwasu
10l roz - x kwasu

x=(7,2*10)/36=2l

36l roz - 7,2l kwasu
y roz - 1,4 kwasu

y=(1,4*36)/7,2
y=7l
Odp. a) Znajduje się 2l kwasu.
b) Należy wziąć 7l roztworu.

zad.4.
6h 5min=6*60+5=365min
3h 15min=3*60+15=195min

7,8l - 365min
xl - 195 min
to jest odwrotna proporcjonalność

7,8*365=x*195
x=7,8*365/195
x=14,6l

Odp. Przy dopływie równym 14,6l na minutę.

zad.5.
P=ab
a₁=18
b₁=21
b₂=28
a₂=?
P₁=P₂
18*21=28*a₂
a₂=(18*21)/28
a₂=13,5

Odp. Druga płyta ma szerokość 13,5cm.
2 3 2
2010-04-08T00:13:15+02:00
ZAD1.
15/35=x/87,5
35x=15*87,5
x=37,5 minut

ZAD2.
58/1=x/4,5
x=58*4,5
x=261 km

58/1=696/x
58x=696
x=12 godzin

ZAD3.
36/7,2=10/x
36x=7,2 * 10
36x = 72
x = 2 - tyle jest w 10 litrach

36/7,2=x/1,4
7,2x=36*1,4
7,2x=50,4
x=7 - tyle trzeba wziąć, żeby było 1,4 l kwasu

ZAD4.
pojemność basenu:

7,8*365=2847 litrów

jaki musi być dopływ, aby zapełnić basen w 195 minut:
2847/195 = 14,6 l/min

ZAD5
18*21=x*28
378=28x
x=13,5 cm
1 3 1
2010-04-08T00:21:49+02:00
1.
15min - 35l
x - 87,5l

x=(15*87,5):35
x=37,5min

2.
a)
58 - 1h
x - 4,5h

x=(58*4,5):1
x=261km
b)
58 - 1h
696 - x (h)
x=696:58
x=12h

3.
x-kwas s
36 - 7,2x
10 - x (l)

x=(10*7,2):36
x=2l

4.
6h5min=365min
3h15min=195min
7,8l/min - 365 (min)
x (l/min) - 195 (min)
x=(7,8*195):365
x= wyjdzie jakiś dziwny ułamek
generalnie tego zadania nie jestem pewna:(

5.
P1=a1*b1
a1=18
b1=21
P2=a2*b2
a1=28
b2=?
P1=P2
P1=378
P2=28*b2
378=28*b2 |:28
b2=13,5
1 2 1