Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T20:19:36+01:00
5x⁴-20=5(x⁴-4)=5(x²+2)(x²-2)=5(x²+2)(x+√2)(x-√2)
2009-11-02T20:20:09+01:00
5 * x⁴ - 20 = 5 * (x⁴ - 4) = 5 * ((x²)² - 2²) = (!)
= 5 * (x² - 2) * (x² + 2) = 5 * (x - √2) * (x + √2) * (x² + 2)


(!) - tu korzystamy ze wzoru skróconego mnożenia:
a² - b² = (a + b) * (a - b)
1 1 1
2009-11-02T20:21:43+01:00
5x⁴-20 = 5(x⁴-4) = 5(x²-2)(x²+2)=5(x-√2)(x+√2)(x²+2)