Odpowiedzi

2009-11-02T20:22:23+01:00
Pisze z pamieci wiec moge sie mylic

Teatr Grecki
Poczatkowo na scenie mogli wystepowac tylko mezczyzni grali oni tez role kobiece(byli wtedy przebrani w peruki)
wystepowal chor
artysci mieli buty na wysokich koturnach
poczatkowo na widowni mogli zasiadac tylko mezczyzni
byla inna budowa teatru kiedys znajdowal sie na terenie otwartym dzisiaj jest to budynek
lepsza sceneria niz kiedys
sztuka mogla przedstawiac tylko jeden watek(najczesciej rozwiniety) dzieki dzisiejszej scenografii tych watkow moze byc wiecej
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T01:56:03+01:00
Istnieje wiele różnic. W ówczesnym teatrze wyróżniamy elementy: plac na którym występował nieistniejący dziś chór, budynek pełniący funkcję garderoby,odpowiednik dzisiejszej sceny oraz widownię - theatron początkowo drewniane ławki, później kamienne, z której widzowie patrzyli na przedstawienia niemalże z góry. Obecny teatr jest to budynek, w którym to scena jest podwyższona, a nad nią kurtyna.Dzisiejsze sztuki są pisane na każdy temat , a starożytne zwykle były oparte na mitologii i podejmowano w nich bardzo wzniosłe tematy ,oraz musiały być zbudowane według ściśle określonych reguł .