Odpowiedzi

2009-11-02T20:20:12+01:00
Budowa owych elektrowni jest droga, a Polskę na to po prostu ni stać. Węgiel jest tani i jest tańszym surowcem energetycznym. Tradycje w Polsce są takie, energia jest z węgla, a w piecu pali się drewnem i węgle....;]
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • ario
  • Rozwiązujący
2009-11-02T20:45:57+01:00
Myślę że wymienione w temacie źródła energii nie znalazły zastosowania na szeroką skalę ponieważ koszta ich produkcji, zabudowy oraz utrzymania są zbyt duże by można stosować je na dużą skalę. Możliwe jest także odrzucenie tego typu źródła energii ze względu na zajmowaną powierzchnię. Elektrownie atomowe zajmują stosunkowo o mniej miejsca niż pola baterii solarnych i w dodatku wytwarzają stale energię ( nie uzależnia ich słońce, wiatr czy woda).
1 5 1
2009-11-02T21:35:13+01:00
NIEWYCZERPYWALNE:
-promieniowanie słoneczne
-energia płynów morskich
-wiatr
-źrudła geometryczne


WYCZERPYWALNE:
Odnawialne: Nieodnawialne:
-gleba -ropa naftowa
-woda -gaz
-powietrze -sól
-roślinność -węgiel