Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-02T20:21:26+01:00
W tamtej trzeba było na golasa a w tej w ubranbiach
tamta tylko w grecji a ta ciągle gdzieś indziej
tamta co rok a ta co 4
w tamtej tylko męszczyźni a w tej mężczyźni i kobiety
na czas tamtej wstrzymywane wojy a na tej nie
tamta tylko dla sprawnych a teraz dla nie pełnosprawnych są paraolimpiady

i chyba tylexd

pozdr;))

2 1 2
2009-11-02T20:22:32+01:00
Witam !
mam nadzieję, że pomogę :

1. W starożytności zawsze w jednym miejscu - w Olimpii na Peloponezie,
a współcześnie co 4 lata w innym mieście.

2. Ilość duscyplin dawniej tylko : pięciobój, skok w dal, rzut dyskiem, rzut oszczepem, zapasy, wyścigi rydwanów. Dzisiaj nawet do 38 dyscyplin.

3. W Grecji startowali tylko mężczyźni, dziś reprezentanci obu płci osobno.

4. Kibice dawniej tylko mężczyźni i niezamężne kobiety, dziś wszyscy.

5. Nagrody : dawniej wieńce a dziś pieniądze i medale.

6. Teraz odbywa się także edycja zimowa, a dawniej tylko letnia.

P O Z D R A W I A M

2 3 2
2009-11-02T20:26:48+01:00
W greckiej olimpiadzie brali udział tylko mężczyźni, najczęściej nago. Na teren olimpiady nie miały wstępu kobiety.
Dawniej odprawiano olimpiade na cześć bogów. Na czas igrzysk miał zapanować pokój między zwaśnionymi państwami lub miastami. Na udział w olimpiadzie mogli sobie pozwolić tylko arystokraci, których było stać na zorganizowanie tak wielu treningów oraz wydatków związanych z olimpiadą.

Dziedziną w igrzyskach olimpijskich był pięciobój ( rzut dyskiem i oszczepem, bieg, zapasy, skoki)Urządzano też wyścigi rydwanów oraz wyścigi na koniach.
3 3 3