Wujek Małgosi jest juhasem.W tym roku wyprowadzi na hale dwa stada owiec.W pierwszym stadzie jest 126 owiec i 6 razy mniej baranów.W drugim stadzie jest 17 baranów i 8 razy więcej owiec.(obliczenia wykonuj sposobem pisemnym )

1. Ile owiec i baranów jest w pierwszym stadzie ?
2. Ile owiec i baranów jest w drugim stadzie ?
3.Ile owiec i baranów jest w dwóch stadach razem ?
4.O ile więcej owiec i baranów jest w drugim stadzie niż w pierwszym ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T10:55:36+02:00
1. 126:6=21

Odp:W pierwszym stadzie jest 126 owiec i 21 baranów.

2. 17 razy 8 =136

Odp:W drugim stadzie jest 17 baranów i 136 owiec.

3. 126+21+17+136=300

Odp:W obu stadach razem jest 300 owiec i baranów.

4. 126+21=147

17+136=153

153-147=6

Odp:W drugim stadzie owiec i baranów jest więcej o 6 niż w pierwszym stadzie.


Liczę na naj :D
2010-04-08T10:56:43+02:00
21
126 : 6 126
- 21
= 105
Odp1. w pierwszym stadzie jest 21 baranow i 105 owiec.

8
* 17
=136
Odp2. W drugim stadzie jest 17 baranow i 136 owiec

21 Odp3. razem jest 279.
105
+ 17
136
=279

149
- 126
= 23

Odp. W drugim stadzie owiec i baranow jest wiecej o 23.
2010-04-08T10:57:39+02:00

1 stado
126 - owiec
126 : 6 = 21

2 stado
17 -barany
17 *8 = 136

oby dwa stada
136 + 126 = 262 owcy
21 +17 = 38 barany
262 + 38 = 300 barany i owce


136 -125 =11
21-17 =4