Odpowiedzi

2010-04-08T11:21:57+02:00
Chrzest Mieszka I 966r

znaczenie dla państwa
- powstanie pierwszego biskupstwa w Poznaniu
- ulepszeniu polski w europie
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T11:22:13+02:00
Chrzest Mieszka I odbył się w 966 r i przyjął on go z rak Czachów. Pojął za żonę czeską księżniczkę o imieniu Dobrawa. Mieszko I zawarł z Czechami sojusz, a panstwo Polskie przyjęło chrześcijanstwo. Miało to wielkie znaczenie, bo wzrosła pozycja kraju i księcia na świecie. W taki sposób panstwo polskie weszło do wspólnity państw chrześcijanskich, po czym do Polski przybyli duchowni i dzięki nim powstały pierwsze kroniki, dokumenty, i roczniki, a także kościoły.
19 4 19