A: Gabi hat diese Bilder an die Wand gehangt.
P: DIese Bilder SIND von Gabi an die Wanh gahangt worden

Dlaczego stronie biernej ( p) jest sind skoro sind to wir czyli my a tam wszystko było na es czyli on,ona ono? Skąd to sind sie wzieło??

A: Ich kaufe diese Hose
P: Diese Hose WIRD von mir gekauft

Tak samo dlaczego wird a nie werde skoro wszystko jest na ja czyli ich.

Daje duzo pkt potrzebne na zaraz ale prosze wytlumaczyc tak abym wiedziala co do czego ;p;p;

2

Odpowiedzi

2010-04-08T11:29:34+02:00
Przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że sind można używać nie tylko w zdaniach gdy jest podana jakaś osoba np "wir".W tym przypadku taka konstrukcja jest prawidłowa a w tłumaczeniu mamy : "te obrazy są od Gabi..".

A co do tego drugiego, to będzie podobnie.
Tłumacząc mamy tam : "ja kupię takie spodnie", a drugie "e spodnie "zrobiono" bym je kupiła".

Werden używamy np w zdaniu "robi się ciepło"- stosunkach pogodowych. Mam nadzieję, że rozumiesz o co chodzi. ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T12:39:43+02:00
Odmiana czasownika sein
Ich bin
du bist
er
sie-ist
es

wir sind
ihr seid
sie sind

Zauwazylas wir sind i sie(to znaczy obrazy) sind
Diese Bilder sind
A: Ich kaufe diese Hose
P: Diese Hose WIRD von mir gekauft

wird dotyczy spodni, a spodnie w niemieckim maja liczbe pojedyncza.

W zdaniu biernym na pierwszym miejscu zawsze bedzi objekt-przedmiot z ktorym ktos cos robi.

Odpisz czy zrozumialas.Jak co to pytaj.