Dopisz do rzeczowników liczebnik.
Główne liczebniki pisz wielkimi ilteriami


(4) ludzi
(10)stopni
(1/2) jabłka
(19) orzechów
(16) koźląt
(15)leżaków
(6) drzwi
(30) okien

Słownie napisać liczebniki porządkowe

1.1746
2. 1999
3. 228

W wykropkowane miejsca wpisz NIE razem lub osobno. Przypomni j sobie jak pisze się NIE z różnymi częściami mowy.
… czuję się dzisiaj dobrze. I zdarza mi się to … pierwszy raz.
… wiem, co mi jest. Muszę koniecznie wybrać się do lekarza.
Tylko… zupełnie pamiętam, jaki jest adres przychodni. Chyba ulica Nowa, ale numer?
Na pewno … trzydzieści dwa, bo tam mieszka Kuba.
Oj, … dobrze z moją pamięciom

3

Odpowiedzi

2010-04-08T11:54:19+02:00
Czworo ludzi
Dziesięć stopni
Jedna druga jabłka
Dziewiętnaście orzechów
Szesnaście koźląt
Piętnaście leżaków
Sześć drzwi
Trzydzieści okien

Zad.2
1746 - tysiąc siedemset czterdzieści sześć
1999 - tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć
228 - dwieście dwadzieścia dwa

Zad.3
Nie czuję się
Niepierwszy
Nie wiem
Niezupełnie
Nie trzydzieści dwa
Niedobrze
2010-04-08T11:55:04+02:00
(4) ludzi - czworo ludzi
(10)stopni - dziesięć stopni
(1/2) jabłka - jedna druga jabłka (połowa)
(19) orzechów - dziewiętnaście orzechów
(16) koźląt - szesnaście koźląt
(15)leżaków - piętnaście leżaków
(6) drzwi - sześć drzwi
(30) okien - trzydzieści okien

1.1746 - tysiąc siedemset czterdzieścisześć
2. 1999 - tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątdziewięć
3. 228 - dwieście dwadzieścia osiem

Nie czuję się dzisiaj dobrze. I zdarza mi się to nie pierwszy raz.
Nie wiem, co mi jest. Muszę koniecznie wybrać się do lekarza.
Tylko niezupełnie pamiętam, jaki jest adres przychodni. Chyba ulica Nowa, ale numer?
Na pewno nie trzydzieści dwa, bo tam mieszka Kuba.
Oj, niedobrze z moją pamięcią
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T11:56:48+02:00
1.
czworo ludzi
DZIESIĘĆ stopni
pół jabłka
DZIEWIĘTNAŚCIE orzechów
szesnaścioro koźląt
PIĘTNAŚCIE leżaków
SZESNAŚCIE drzwi
TRZYDZIEŚCI okien

2.
1746- tysiąc siedemset czterdzieści sześć
1999- tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć
228- dwieście osiemdziesiąt osiem

3.
Nie czuję się dzisiaj dobrze. I zdarza mi się to niepierwszy raz.
Nie wiem, co mi jest. Muszę koniecznie wybrać się do lekarza.
Tylko niezupełnie pamiętam, jaki jest adres przychodni. Chyba ulica Nowa, ale numer?
Na pewno nietrzydzieści dwa, bo tam mieszka Kuba.
Oj, niedobrze z moją pamięcią.


Myślę, że pomogłam. Pozdrawiam.