Z podanych substancji wypisz:potas, tlenek sodu,woda,węgiel,cukier z wodą,żelazo,tlenek węgla,alkochol z wodą, tlen, ołów, azot,mosiądz, wapń rtęć siarczek wapnia,magnez,opiółki żelaza z siarką ,siarka, tlenek magnezu nel, mad
dopasuj do pierwiastki chemiczne: niemetale
metale
zwiazki chemiczne
mieszaniny

3

Odpowiedzi

2009-11-02T20:37:32+01:00
Niemetale : węgiel, tlen, azot, siarka
metale : potas, żelazo, ołów, wapń, magnez, rtęć
związki chemiczne : tlenek sodu, woda ( jeżeli chodzi o destylowaną ), tlenek węgla, siarczek wapnia, tlenek magnezu
mieszaniny : woda ( jeżeli chodzi o morską ), cukier z wodą ( jednorodna ), alkohol z wodą ( jednorodna ), mosiądz ( stop miedzi i cynku ), opiłki żelaza z siarką ( niejednorodna )

Myślę, że pomogłam ;PP
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T20:42:19+01:00
Potas- metal
tlenek sodu- związek
woda- związek
węgiel- nie metal
cukier z wodą- mieszanina
żelazo- metal
tlenek węgla- związek
alkochol z wodą- mieszanina
tlen- niemetal
ołów- metal
azot- nie metal
mosiądz- metal
wapń- metal
rtęć- metal (jedyna w ciekłym stanie skupienia)
siarczanek wapnia- ? ale chyba związek
magnez- metal
opiółki żelaza z siarką- mieszanina
siarka- nie metal
tlenek magnezu- związek
nel- ?
mad- ?
  • andz
  • Początkujący
2009-11-02T20:46:31+01:00
Metale : potas, żelazo, ołów, wapń, magnez, rtęć
niemetale : węgiel, tlen, azot, siarka
związki chemiczne : tlenek sodu, woda , tlenek węgla, siarczek wapnia, tlenek magnezu
mieszaniny : woda , cukier z wodą , alkohol z wodą , mosiądz , opiłki żelaza z siarką