Zad1
Spośród kart od dwójki do dziesiątki wylosowałem jedną kartę. Jej wartość zwiększyłem czterokrotnie, po czym zwiększyłem wynik jeszcze o 4 i otrzymałem 32. Jaką kartę wylosowałem?
zad2
Jeśli wybraną liczbę pomnożę przez 3, to otrzymam liczbę o 24 większą od wybranej.Jaka to liczba?
zad3
Jurek i Krzyś mają razem 26 lat. Jurek jest o 4 lata starszy od Krzysia. Ile lat ma każdy z chłopców?

2

Odpowiedzi

2010-04-08T12:22:23+02:00
Zad1
x-wylosowana karta
(x*4)+4=32
4x+4=32
4x=28
x=7
zad2
x*3=x+24
3x-x=24
2x=24
x=12
zad3
x-wiek krzysia
x+4+x=26
2x+4=26
2x=22
x=11
x+4=11+4=15-wiek jurka
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T12:22:52+02:00
Zad.1.
32-4=28
28:4=7
zad.2.
7(pomnożyc)3=21
21+24=45
zad.3.
26-4=22
22:2=11- lata Krzysia
11+4=15- lata Jurka


jak dobrze rozwiązałam daj mnie najlepszą please
2 5 2