1w czasie jednej sekundy głos rozchodzi się na odległość około 330m. mówimy, że prędkość głosu jest równa 330 m/s.łatwo obliczyć w jakiej odległóści od nas uderzył piorun podczas burzy. wystarczy w tym celu liczyć sekundy odchwili zobaczenia błyskawicy do momentu usłuszenia huku pioruna. jeżeli w czasie 1 sekundy głos przybywa 330m, to w czasie 3 sekund- trzy razy więcej- 990 m, około 1km. oszacuj, w jakiej odległości uderzył piorun, jeżelii od chwili zobaczenia błyskawicy do momenty usłyszenia grzmoty upłyneło:
a) 6 s
b) 9 s
c) 12 s
d) pół minuty
2. prędkość rozchodzenia się światła jest równa 300000 km/s, tzn, że w czasie 1 s światło przybywa 300000km. od słońca do ziemi światło biegnie około 8 min. gdy obserwujemy wschód słońca, to znaczy, że słońce wyemitowało widziane przez nas promienie 8 min temu. ile kilometrów od ziemi znajduje się słońce? jeśli potrawisz, przeczytaj liczbę, którą otrzymałeś.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T12:17:54+02:00
1.
6*330=1980~2km
9*330=2970~3km
12*330=4960~4km
2.
8*60*300000=144000000=sto czterdzieści cztery miliony
1 5 1
2010-04-08T12:38:20+02:00
Zad 1

6*330=1980- 2 km
9*330=2970-3 km
12*330=4960- 4 km


zadanie 2


8*60*300000=144000000 - sto czterdzieści cztery miliony


Liczę na naj:)
2010-04-08T13:04:25+02:00
Zadanie 1
6×330=1980- 2 km
9×330=2970-3 km
12×330=4960- 4 km
-----------------------------------------------------------------------------
zadanie 2
8×60×300000=144000000 - sto czterdzieści cztery miliony
-----------------------------------------------------------------------------
Licze na naj!!!