Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T20:36:14+01:00
W dużej i małej beczce jest razem 48 kg miodu.w małej beczce jest 5 razy mniej miodu niż w dużej.ile kg miodu jest w małej,a ile w dużej beczce?
rozwiąż to zadanie,uładając rówanie.
x-ilość miodu w małej beczce
5x-ilość miodu w dużej beczce
razem 48 kg miodu
x+5x=48
6x=48
x=48:6
x=8kg
5x=40kg
Odp. W małej beczce jest 8 kg miodu, a w dużej 40 kg.
4 5 4
2009-11-02T20:39:18+01:00
48kg -Razem
x -duza
x/5 - mała


x+x/5 = 48
1x+1/5x=48
120%x=48kg



120%-48
100%-x
x=48*100%/120%
x=40



48kg-40kg=8kg



odp. w duzej beczce jest 40 kg miodu, a w malej 8kg