Podaj 3 miejsca(miasta) kampanii wrześniowej.
Podaj nazwę jeszcze jednego miejsca oprócz Wester Platte i Warszawy pierwszych ataków na Polskę.
Wymień 3 miejsca walk Polaków na obcych frontach.
Podaj przykłady walk polaków z okupantem niemieckim.

2

Odpowiedzi

2010-04-08T15:55:00+02:00
1)1 września pozycji rozciągniętej wzdłuż 94 kilometrowej
rubieży Ostrzeszów – Mokra koło Kłobucka,
2) w okolicy Borowej Góry
3)nad rzeką Wartą i przyczółku w Mnichowie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:58:36+02:00
3 miasta zaatakowane w kampanii wrześniowej: Warszawa, Kock, Wilno

Pierwsze ataki na Polskę (oprócz Westerplatte i Warszawy): Wilno (pierwsze strzały parę min. wcześniej niż na westerplatte), Obrona Poczty Polskiej w Gdańsku (równocześnie z Westerplatte)

miejsca walk Polaków na obcych frontach:
-Bitwa o Anglię sierpień-listopad 1940r - w tej bitwie brały udział 4 polskie dywizjony: 2 bombowe (dywizjon 300 i 301) i 2 myśliwskie (302 i 303) - dywizjon 303 był najlepszą jednostką lotniczą walczącą w tej bitwie.
-1940 - Najazd III Rzeszy na Norwegię. Norwegia była broniona przez desant francusko-brytyjsko-polski.
-1941 - Tobruk (w Libii) pustynna twierdza broniona m. in. przez Polaków
- Monte Cassino zdobyte przez Polaków w maju 1944 r.

Przykłady walk z okupantem niemieckim:
- sabotaż
-podziemna armia
-fałszowanie danych
-napisy na murach
-łączność z rządem w Londynie
-kodeks moralności
-radiostacja "świt"
-Biuletyn informacyjny - pismo wydawane przez Harcerzy
-tajne komplety
-ratowanie dóbr kultury
- posłuszeństwo wobec władz podziemia
-prasa podziemna