Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T20:47:39+01:00
Trojkąt rownoramienny
a= b-3cm
b=1,5 dm= 15 cm

ob=2a+b


a=15cm - 3cm = 12cm

ob= 2*12cm +15cm
ob=39cm

trojkąt rownoboczny
ob=3a

a=ob/3
a=39cm/3
a=13cm

Odp. Długośc boku trojkąta rownobocznego wynosi 13 cm.
2009-11-02T21:08:28+01:00
TRÓJKĄT RÓWNORAMIENNY:

1,5 dm= 15 cm
15cm - 3cm = 12cm
obw= 12cm+12cm +15cm
obw=39cm

RÓWNOBOCZNY:
obw=39cm
39:3=13 cm - bok równobocznego trójkąta

  • pqpq
  • Rozwiązujący
2009-11-02T21:28:31+01:00
Trójkat równoramienny ma - jedno i drugie ramie równe 12 cm
podstawe równa 15 cm bo 1,5dm=15cm
czyli jego obwód wynosi 12+12+15= 39
wiec trójkat rownoboczny który ma wszstkie boki rowne ma obwód
39 a zeby obliczyc jego jeden bok trzeba 39/3=13[cm]
ODP: jeden bok trójkąta równobocznego wynosi 13cm