Zad 6 i 7/193-podręcznik do 1 gimnazjum Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.
Zad 6
Podaj przykład nierówności, które spełniają (między innymi) liczby -2,-3,-4,a nie spełniają liczby -5,-6,-7.
Zad 7
Rozwiąż nierówności i zaznacz ich zbiory rozwiązań na osi liczbowej.
a)4x-7 < 2x+3
b)-x+4 > -3(x-1)
i jeszcze c i d ale nie umiem napisać :(
Bardzo Dziękuje jak zrobicie na jutro ..!Proszę.....!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T00:07:41+02:00
Ad. 6

× + 3 > -2

ad. 7
a)
4x-7 < 2x+3
4x-2x < 3 +7
2x < 10
x < 5

b)
-x+4 > -3(x-1)
-x +4 > -3x + 3
-x + 3x > 3 - 4
2x > -1
x > -½
15 4 15
2010-04-10T00:32:51+02:00
Ad. 6
× + 3 > -2
ad. 7
a)
4x-7 < 2x+3
4x-2x < 3 +7
2x < 10
x < 5
b)
-x+4 > -3(x-1)
-x +4 > -3x + 3
-x + 3x > 3 - 4
2x > -1
x > -½
nie ma za co ;D
11 3 11