Zad.1
oblicz pole powierzchni całkowitej graniastosłupa prawidłowego trójkątnego,którego wysokośćjest równa 20 cm,a promien okręgu opisanego na podstawie ma długośc 12 cm.
zad.2
oblicz pole powierzchni całkowitej graniastosłupa prawidłowego czworokątnego,którego pole podstawy jest równe 81 cm²,a kąt miedzy przekątna ściany bocznej i krawędzia podstawy ma mierę 60 °

prosze o wszystkie obliczenia
jak najszybciej !

2

Odpowiedzi

2010-04-08T14:07:07+02:00
Zad.1
oblicz pole powierzchni całkowitej graniastosłupa prawidłowego trójkątnego,którego wysokośćjest równa 20 cm,a promien okręgu opisanego na podstawie ma długośc 12 cm.
R=12cm
h=20cm
R=1/3a√3
a=3R/√3=R√3
Sp=1/4a²√3=3/4R²√3
Sc=2Sp+3ah=3/2R²√3+3*h*R√3
Sc=3R√3(1/2+h)=3*12*√3*20,5=1278,25cm²


zad.2
oblicz pole powierzchni całkowitej graniastosłupa prawidłowego czworokątnego,którego pole podstawy jest równe 81 cm²,a kąt miedzy przekątna ściany bocznej i krawędzia podstawy ma mierę 60 °

α=60°

a²=81
a=9
h/a=tgα
h=a tgα=a√3

Sc=2a²+4ah=2a²+4a²√3=2a²(1+2√3)

Sc=2*81(1+2√3)=723.18cm²

Pozdrawiam
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T14:32:40+02:00
1)

h=20cm
r=12 cm
Pc = 2Pp + Pb

Pp = a kwadrat pierwiastka z 3 przez 4 (napisz wzorem)
Pp = 24 do kwadratu pierwiastka z 3 przez 4
Pp = 576 pierwiastka z 3 przez 4
Pp= 144 pierwiastki z 3 cm²


2)

Pc= 2Pp + Pb

Pp = 81 cm²

Pb = 9 x 9 pierwiastków z 3
Pb = 81 pierwiastków z 3

Pc = 2 x 81 + 81 pierwiastka z 3
Pc = 162 + 81 pierwiastka z 3
Pc = 243 cm²



Mam nadzieję, że pomogłam:)
Proszę o najlepszy;)
12 4 12