Milioner przyszedł do banku i poprosił o wypłacenie z jego konta 1mln złotych w monetach jednogroszowych .ile ciężarówek o ładowności 10 ton musiałby zamówić milioner,aby przewieść zamówione monety? do obliczeń przyjmij,że moneta jednogroszowa waży 2 gramy

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T20:46:49+01:00
Liczba monet= 1000000
waga jednej= 2 gramy
1000000*2= 2000000 gram
200000 gram= 2 tony
odp. Jeden samochód
jeśli nie omyliłam się przy zerach powinno być dobrze
2009-11-02T20:46:59+01:00
1 000 000 zł = 100 000 000 gr

100 000 000 groszy = 200 000 000 gram = 200 000 kg = 200 ton

200 / 10 = 20

Odp. Potrzeba 20 ciężarówek.