Odpowiedzi

2010-04-08T14:05:22+02:00
Powstanie styczniowe : data wybuchu : 22stycznia 1863r
Pryczyny niepowodzeń : zabicie przywódcy , znaczna przewaga wroga , brak uzbrojenia , brak świadomości
Przyczyny wybuchu powstań : brak szans na przywrócenie utracenie przez Polaków swobód

Powstanie listopadowe : data wybuchu 29/30listopad1830r.
Przyny niepowodzeń : mała armia , generałowie król Pd. dążyli do porozumienia z Rosją .
Przyczyny wybuchu powstań : ograniczenie przez cara swobód zagwarantowanych w konstytucji , traktowanie armii królestwa Polskiego z pogardą , przeciw stawienie się coraz większemu uzależnieniu królestwa Polskiego od Rosij
14 4 14
Komentarz został usunięty
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T14:48:19+02:00
Listopadowe : wybuchlo w nocy z 29/30 listopada 1830 do 21 października 1831 roku

Przyczyny wybuchu :
-nieprzestrzeganie przez carów rosyjskich postanowień konstytucji z 1815 roku
-zła sytuacja w armii polskiej

Przyczyny upadku:
-niewierzący w możliwość zwycięstwa i w gruncie rzeczy lojalistycznie nastawieni wobec cara arystokratyczni przywódcy polityczni i nieudolni dowódcy
-przewaga militarna Rosji

Krakowskie: od 21 lutego do 4 marca 1846 roku

przyczyny wybuchu :
-Plan wzniecenia ogólnonarodowego powstania przeciw zaborcom

Styczniowe: 1863–1864

przyczyny wybuchu :
-Przegrana Rosji w wojnie krymskiej


Może coś CI się przyda ;)
25 3 25