Odpowiedzi

2010-04-08T14:03:41+02:00
Trzy czwarte to 0,75
jedna piąta to 0,2
jedna ósma to 0,125
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T14:03:52+02:00
Trzy czwarte-0,75
jedna piąta-0,2
jedna ósma-0,125
14 4 14
2010-04-08T14:06:43+02:00
Ile to trzy czwarte na ułamki dziesiętne?????????

w mianowniku jest 4,( więc aby otrzymać w mianowniku: 10, 100, 1000, .... czyli ułamek dziesiętny) ¾ musimy rozszerzyć przez 25

3*25=75 (licznik)
4*25=100 (mianownik)

¾=⁷⁵/₁₀₀=0,75

ile to jedna piąta na ułamki dziesiętnne?????????

rozszerzamy przez 2
1*2=2 (licznik)
5*2=10 (mianownik
⅕=²/₁₀=0,2

ile to jedna ósma na ułamki dziesiętne?????

rozszerzamy przez 125
1*125=125 (licznik)
8*125=1000 (mianownik)
⅛=¹²⁵/₁₀₀₀=0,125
12 3 12