Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T14:05:47+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.kwas+zasada-->sól+woda
HNO3 + LiOH---->LiNO3 + H2O

2.metal+kwas--->sól+wodór
2Li + 2HNO3---->2LiNO3 + H2

3.tlenek metalu+kwas-->sól+woda
Li2O + 2HNO3---->2LiNO3 + H2O

4.tlenek kwasowy+zasada-->sól+woda
N2O5 + 2LiOH---->2LiNO3 + H2O

5.metal+niemetal-->sól
NIE OTRZYMASZ SOLI TĄ METODĄ

6.tlenek kwasowy+tlenek zasadowy-->sól
N2O5 + Li2O---->2LiNO3
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T14:18:17+02:00
LiNO₃-azotan(V) litu

1.kwas+zasada-->sól+woda
HNO₃ + LiOH→ LiNO₃ + H₂O
kwas azotowy(V) + wodorotlenek litu→azotan (V) litu + woda

2.metal+kwas--->sól+wodór
2 Li + 2 HNO₃→2 LiNO₃ + H₂
lit + kwas azotowy(V)→azotan (V) litu + wodór

3.tlenek metalu+kwas-->sól+woda
Li₂O +2 HNO₃→ 2 LiNO₃ + H₂O
tlenek litu + kwas azotowy(V) →azotan (V) litu + woda

4.tlenek kwasowy + zasada-->sól+woda
N₂O₅ + 2 LiOH→2 LiNO₃ + H₂O
tlenek azotu(V) + wodorotlenek litu →azotan (V) litu + woda

5.metal+niemetal-->sól
Tą metodą nie da się otrzymać tej soli. Metoda ta dotyczy otrzymywania soli kwasów beztlenowych

6.tlenek kwasowy+tlenek zasadowy-->sól
N₂O₅ + Li₂O→2 LiNO₃
tlenek azotu(V) + tlenek litu →azotan (V) litu
2 5 2