Odpowiedzi

2010-04-08T14:13:03+02:00
1) zwierznchik - papież lub patriarcha
2) język liturgiczny - łacina w zachodnim, grecki we wschodnim
3) sakrament Eucharystii - opłatek w zachodnim, kwaśny chleb we wschodnim
4) sprawa filioque, czyli o pochodzeniu Ducha Świętego - w kościele zachodnim Duch Św. pochodzi nie tylko od Ojca, ale także od Syna (łac. filioque), we wschodnim Duch Św. pochodzi tylko od Ojca
5) Autokefalia w kościele wschodnim. Czyli istnienie Biskupstw niezależnych od Patryjarchy w Konstantynopolu. Analogicznie w Rzymskim kościele wszyscy są zależni od Papieża.
6) Chrzest u katolików odbywa się przez polanie głowy dziecka wodą święconą a w prawosławnym przez zanurzenie całego dziecka w wodzie.
7) Kapłan odprawia msze świętą przodem do wiernych w kościele katolickim a tyłem do wiernych w kościele wschodnim.
8) Różnice są też w nazewnictwie: ksiądz= pop, kościół= cerkiew, choinka= bazylia.
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T14:13:52+02:00
Rożniec są w nazewnictwie księży , postawą księdza przy ołtarzu.
10 2 10