Joanna chciała zrobić pączki według przepisu otrzymanego od koleżanki. Miała wszystkie skłądniki ale tylko trzy jajka.Ile powinna wziąć poszczególnych składników,aby proporcje były zachowane.


4 jajka
1paczka drożdzy (5dag))
Daje najl.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T14:31:55+02:00
Skoro Joanna ma tylko 3 jajka to może zrealizować przepis w ułamku 3/4
Tak więc pozostałe składniki muszą stanowić 3/4 (czyli 75%) ilości z przepisu
3/4 z 5 dag = 15/4 dag = 3i3/4 dag

Odp. Powinna wziąć 3 jajka oraz 3,75 dag drożdży.
:-)
4 3 4
2010-04-08T14:33:17+02:00
3 jajka
3,75 dag drożdży.
1 1 1