Odpowiedzi

2010-04-08T14:26:20+02:00
Eins zwei drei vier fünf sechs sieben acht neun zehn elf zwölf dreizehn vierzehn fünfzehn sechzehn siebzehn achtzehn neunzehn zwanzig einundzwanzig zweiundzwanzig dreiundzwanzig vierundzwanzig fünfundzwanzig sechsundzwanzig siebundzwanzig achtundzwanzig neunundzwanzig dreißig einunddreißig zweiunddreißig dreiunddreißig vierunddreißig fünfunddreißig sechsunddreißig siebunddreißig achtunddreißig neununddreißig vierzig einund zweiund dreiund vierund fünfund sechsund siebund achtund neunund fünfzig einundfünfzig zweiundfünfzig dreiundfünfzig vierundfünfzig fünfundfünfzig sechsundfünfzig siebundfünfzig achtundfünfzig neunundfünfzig sechzig einundsechzig zweiundsechzig dreiundsechzig vierundsechzig fünfundsechzig sechsundsechzig siebundsechzig achtundsechzig neunundsechzig siebzig einundsiebzig zweiundsiebzig dreiundsiebzig vierundsiebzig fünfundsiebzig sechsundsiebzig siebundsiebzig achtundsiebzig neunundsiebzig achtzig einundachtzig zweiundachtzig dreiundachtzig vierundachtzig fünfundachtzig sechsundachtzig siebundachtzig achtundachtzig neunundachtzig neunzig einundneunzig zweiundneunzig dreiundneunzig vierundneunzig fünfundneunzig sechsundneunzig siebundneunzig achtundneunzig neunundneunzig hundert
58 1 58
  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T14:29:36+02:00
1eins 2zwei 3 drei 4vier ,5fünf 6sechs 7sieben 8acht, 9neun, 10zehn ,11elf 12zwölf 13dreizehn 14vierzehn 15fünfzehn 16sechzehn 17siebzehn 18achtzehn 19neunzehn 20zwanzig 21einundzwanzig 22zweiundzwanzig 23dreiundzwanzig 24vierundzwanzig 25fünfundzwanzig 26sechsundzwanzig 27siebundzwanzig 28achtundzwanzig 29neunundzwanzig 30dreißig einunddreißig zweiunddreißig dreiunddreißig vierunddreißig fünfunddreißig sechsunddreißig siebunddreißig achtunddreißig neununddreißig 40vierzig einund zweiund dreiund vierund fünfund sechsund siebund achtund neunund 50fünfzig einundfünfzig zweiundfünfzig dreiundfünfzig vierundfünfzig fünfundfünfzig sechsundfünfzig siebundfünfzig achtundfünfzig neunundfünfzig 60sechzig einundsechzig zweiundsechzig dreiundsechzig vierundsechzig fünfundsechzig sechsundsechzig 70siebundsechzig achtundsechzig neunundsechzig siebzig einundsiebzig zweiundsiebzig dreiundsiebzig vierundsiebzig fünfundsiebzig sechsundsiebzig siebundsiebzig achtundsiebzig neunundsiebzig achtzig einundachtzig zweiundachtzig dreiundachtzig vierundachtzig fünfundachtzig sechsundachtzig siebundachtzig achtundachtzig neunundachtzig neunzig einundneunzig zweiundneunzig dreiundneunzig vierundneunzig fünfundneunzig sechsundneunzig siebundneunzig achtundneunzig neunundneunzig hundert
51 2 51
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T14:42:01+02:00
Liczby od 1-12 tworzone są na zasadzie indywidualnej:

1. eine (-r, eins)- jeden, jedna, jedno
2. zwei- dwa, dwie
3. drei
4. vier
5. fünf
6. sechs
7.sieben
8. acht
9. neun
10. zehn
11. elf
12. zwölf

Liczby od 13-19 tworzymy przy użyciu cyfr od 3-9 i dodanie końcówki 10, według przykładu:

13. dreizehn
14.vierzehn
15. fünfzehn
16.sechzehn
17. siebzehn
18.achtzehn
19.neunzehn

Wielokrotności liczby 10 tworzymy następująco:

20. zwanzig
30.dreißig
40. vierzig
50.fünfzig
60.sechzig
70.siebzig
80.achtzig
90.neunzig

Liczby pomiędzy 21-29, 31-39, 41-49,...,91-99 tworzymy następująco:
21. einundzwanzig
czyli na początku stoi cyfra jedności (w tym wypadki 1), później spójnik łączący -und- (polskie -i-) a na koncu cyfra dziesiątek (w tym wypadku 20)

po polsku następujący liczebnik tłumaczy się jeden-i-dwadzieścia, czyli po prostu dwadzieścia jeden. Za każdym razem w języku niemieckim piszemy tę nazwę nierozłącznie, tzn. między jeden a i a dwadzieścia nie ma przerw, stanowią one jeden wyraz.

Liczby setek tworzymy następująco:
100- hundert

110-hundertzehn
(po nazwie liczby sto wstawiamy nazwę liczby dziesięć, piszemy to nierozłącznie)

122-hundertzweiundzwanzig
(po nazwie liczby sto wstawiamy nazwę liczbu dwa-i-dwadzieścia, piszemy nierozłącznie)

200- zweihundert
(przed nazwą liczby sto wstawiamy ilość setek, w tym wypadku <dwa-sto>)

1000- ein tausend
100 000- hunderttausend
1 000 000- eine Million
24 4 24