Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T14:49:42+02:00
1. Ściółka leśna - żyja tam małe płazy i gady
2. Podszyt - ssaki, owady
3. Liany i konary - przedewszystkim owady ale sa takze ptaki, ssaki i gady
4. Korona - ptaki, owady i inne niewielkie organizmy
5. Pjedyńcze wysokie drzewa (znacznie przewyższające resztę) - ptaki
5 4 5
2010-04-08T14:55:25+02:00
Znam tylko 4

Piętro pojedynczych drzew sięgających 60-80 m. : puchowiec pięciopręcikowy ("Drzewa Giganty").

Piętro korony lasu stanowią wiecznie zielone drzewa, osiągające wysokość 30-50 m. Powierzchnia koron drzew, tworzy zielony rozległy baldachim. Drzewa często oplątane są lianami. Charakterystyczne rośliny - rośliny samowystarczalne - nie są pasożytami - na przykład paprocie czy storczyki, glony, grzyby, hebanowce, mahoniowce, palmy, mchy, porosty.

Piętro średnie - piętro lian, nagich pni i konarów stanowią niższe drzewa, zaś poniżej nich (8-15 m) występuje zwarta warstwa koron drzew. W tym piętrze występują, storczyki, kaktusowate, ananasowate oraz niektóre figowce.

Piętro najniższe - piętro zarośli i runa ponieważ gęste korony drzew ograniczają dostęp światła słonecznego (1-2%) do dolnych partii, zarośla i ściółka leśna stanowią rośliny zielne, czasami w ogóle nie występuje. Na zacienionym dnie tropikalnego lasu spotyka się tylko drobne glony, mchy, porosty, krzewinki, delikatne grzyby, a czasami rośliny zielne, gdyż przeżyć mogą tam tylko skiofity (rośliny cieniolubne).
4 3 4