Już skoczyła na lód.
Już łyżwami błysnęła.
Już – po lodzie jak szkło –
niczym strzała pomknęła.
Już jest tu, już jest tam,
wzięła wiraż i hejże!
śmiałym susem na wprost –
niby piórko najlżejsze.
Ledwie ziemi dotyka.
Nie łyżwiarka, a – ptak!
Tańczy w rytmie walczyka
pierwszy takt,
drugi takt,
trzeci takt.
I już znowu pomknęła,
oto w lewo i – w prawo...
Zgrzyta lód.
Istny cud...
Brawo!


W wierszu występują porównania. Służą one przedstawieniu łyżwiarki
oraz uwydatnieniu cech
A. lodu. B. łyżew. C. ziemi. D. ptaka.
<z testu 6 klasy >
potrzebuje szybkiej pomocy zanim dostane załamania nerwowego !

3

Odpowiedzi

2010-04-08T15:00:00+02:00
D - Ptaka.
Sam tak zaznaczyłem, a tu masz potwierdzenie - http://www.gadu-gadu.pl/5457722641416206070
1 5 1
2010-04-08T15:00:46+02:00
A. Lodu
Też to dziś pisałam moja nauczycielka powiedziała, że tak to powinno być.

Pozdrawiam :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:02:07+02:00
Na 100% odpowiedź
a) lodu
plis daj naj