Rozwiąż równania:
a) 2x+3(podzielone na 5)=2-x(podzielone 3 ) - x
b) x + 1 podzielone na 2 - x-1 podzelone na 3 =1/4
c)4x+7 podzielone na 2 - 5x-1 podzielone na 6 = x+5

te dzielenie to jest cała liczba !
nie samo jeden tzn nie 1 podzielone na 2
tylko x+1 kreska ułamkowa i dzielone na 2 !!!
Proszę o rachUNki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-04-08T15:09:47+02:00
A) 2x+3(podzielone na 5)=2-x(podzielone 3 ) - x |*15
3*(2x+3)=5*(2-x)-15x
6x+9=10-5x-15x
6x+5x+15x=10-9
26x=1 |:26
x=1/26

b) x + 1 podzielone na 2 - x-1 podzelone na 3 =1/4 |*12
6*(x+1)-4*(x-1)=3
6x+6-4x+4=3
2x=3-10 |:2
x=-7/2
x=-3 1/2

c)4x+7 podzielone na 2 - 5x-1 podzielone na 6 = x+5 |*6
3(4x+7)-(5x-1)=x+5
12x+21-5x+1=x+5
12x-5x-x=5-22
6x=-17 |:6
x=-17/6
x=-2 5/6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:10:08+02:00
Zadanie w załączniku:)
1 1 1