Odpowiedzi

2010-04-08T15:05:26+02:00
1.
h=3cm
h=a√3/2
a√3/2=3cm
a√3=6cm
a=2√3cm

P=a²√3/4
P=3√3cm

2.
Obw=4a
Obw=24 √2
4a=24 √2
a=6√2

P=a²
P=72





1 1 1
2010-04-08T15:05:28+02:00
1. P= a²√3 :4
h= 3cm
trójkąt po podzieleniu na pół ma kąty 30, 60, 90 stopni, więc
a=2√3
P=12√3 : 3
P=3√3

2.
ob= 4a
24√2= 4a /:4
a=6√2
P=a²
P=72

; )
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:05:45+02:00
Zadanie 1
h - wysokość = a√3/2 = 3 cm
a - krawędź trójkąta równobocznego = ?
a√3/2 = 3
a√3 = 6
a = 6/√3 = 6√3/3 = 2√3
P - pole = ah/2 = 2√3 razy 3/2 = 3√3 cm²
odp
pole trójkąta = 3√3 cm²
zadanie 2
a - krawędź kwadratu = ?
4a = 24√2
a = 24√2/4 = 6√2
P - pole = a² = (6√2)² = 72 cm²
odp
pole kwadratu = 72 cm²
2 2 2