Odpowiedzi

2010-04-08T15:09:57+02:00
X - ilość monet 2 złotowych
y - ilość monet 5 złotowych

x + y = 40
5x + 2y = 149

x=40-y
5(40-y)+2y=149
80-5y+2y=149
-3y=-69
y=23

x=40-23
x=17

odp: Pięciozłotówek było 23, a dwuzłotówek 17.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:19:00+02:00
Zrobie z układów równań

Analiza zadania:
Kwota zebrana=150zł
Ilość monet=41
Ilość złotówek=1
ilość 5-złotówek=x
ilość 2-złotówek=y

1+5x+2y=150
1+x+y=41

5x+2y=150-1
x+y=41-1

5x+2y=149
x+y=40

5x+2y=149
x=40-y

5*(40-y)+2y=149
x=40-y

200-5y+2y=149
x=40-y

-5y+2y=149-200
x=40-y

-3y=-51 //:(-3) (dwustronnie podzielić przez -3)
x=40-y

y=17
x=40-17

y=17
x=23

x=23
y=17

Sprawdzenie z warunkami zadania:
1+5x+2y=150
1+5*23+2*17=150
1+115+34=150
150=150
L=P

1+x+y=41
1+23+17=41
41=41
L=P

Odp.Pięciozłotówek było 23, a dwuzłotówek 17.