1.Oblicz objętośc walca powstał w wynikuj prostokąta o wymiarach 4cm i 8cm wokół...

a) dłuższego boku c) symetralnej dłuższego boku
b)krótszego boku d) symetralnej krótszego boku.

2.Przekątna przekroju osiowego walca ma 12 cm długości i jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem 60stopni...Oblicz objętosć tego walca ;)



Z rysunkami Bardzo bym prosił :)

pozdroo :)



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:40:16+02:00
Zad.1
a)
r=4cm
h=8cm
V=?
V=2II(pi)r*h
V=2II(pi)*4*8
V=64II(pi) cm3

b)
r=8cm
h=4cm
V=?
V=2I(pi)r*h
V=2II(pi)8*4
V=64II(pi) cm3

c)
h=4cm
R=8cm
r=1/2R
r=1/2*8
r=4cm
V=2II(pi)r*h
V=1/2II(pi)*4*4
V=8II(pi) cm3

d)
R=4cm
r=1/2*4
r=2cm
h=8cm
V=2II(pi)r*h
V=2II(pi)*2*8
V=32II(pi) cm3

Zad.2
d=12cm - przekatna
V=?
d(kwadrat)+d(kwadrat)=e(kwadrat)
144+144=e(kwadrat)
e=pierwiastek z 288
e=12 pierwiastek z 2 cm- tak oznaczylam przedluzona o 2x wysokosc
h=1/2e
h=1/2*12pierwiastek z 2
h=6 pierwiastek z 2 cm
R(kwadrat)+h(kwadrat)=d(kwadrat)
R(kwadrat)+72=144
R= pierwiastek z 72
R=6 pierwiastek z 2 cm - srednica
r=1/2R
r=3pierwiastek z 2 cm - promien
V=2II(pi)r*h
V=2II(pi) * 3pierwiastek z 2 * 6pierwiastek z 2
V=36pierwiastkow z 2II(pi) cm3
mysle ze jest dobrze:)
2010-04-08T16:03:43+02:00
Zadanie 2.
Stosując funkcje trygonometryczne obliczam z sin60 stopni wysokość walca.
pierwiastek z 3\2= h\12
2h=12pierwiastków z 3
h=12pierwiastków z 3 \2
h=6 pierwiastków z 3
Średnica podstawy walca jest równa 1\2 promienia tego walca .
Stosując Twierdzenie Pitagorasa obliczam długość średnicy walca.
2r*= 12* -(6 pierwiastków z 3 )*
2r*= 144 - 108
2r*= 36
2r=6|: 2
r=3
V= (Pi) 9 * 6 pierwiastów z 3= 54 pierwiastków z 3 ( pi )