Odpowiedzi

2010-04-08T15:25:07+02:00
1. Moczowy
2.filtrOwanie
3. pęCherz
4.Zwieracz
5.pOtas
6. kłębkoWa
7.tOrebki
8.Dializa
9.

Ps. Duże litery to litery do hasła

1. Kwas...
2.Czynności nerek
3....moczowy
4.Mięsień okrężny
5.Jeden ze związków azotowych w moczu
6.filtracja...
7. Mają podwójne ściany
8. ... pozaustrojowa


9 nie mam bo nie moglam wymyśleć
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:36:23+02:00
Dodaje zalącznik z krzyżówką ;)


1. Jedna z najważniejszych substancji wydalana z organizmu człowieka - produkt przemian azotowych
2. Może być pierwotny lub ostateczny
3. ... moczowa - końcowa część układu moczowego wyprowadzająca mocz na zewnątrz
4. ... moczowy - narząd gromadzący mocz wydalany przez nerki.
5. Jest to warstwa leżąca na warstwie rdzeniowej
6. Proces usuwania na zewnątrz organizmu niepotrzebnych i szkodliwych substancji przemiany materii.
7. Torebka ... - zwana inaczej torebką kłębuszka. Jest częścią nefronu otaczającą naczynia krwionośne.
8. Oczyszczanie krwi, jest to proces ratujący życie ludziom cierpiącym na poważne schorzenia nerek.
9. Kanalik ... - mocz przechodzący przez niego przemienia się w mocz ostateczny.


Liczę na najj ;)