Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T21:08:25+01:00
Grupa turystów przebywa 4 godziny na wycieczce pieszej. Przewodnik stwierdził, ze 7 razy dłużej wędrowali niż odpoczywali. Jak długo wędrowali?

x-czas odpoczynku
7x-czas wędrówki
razem 4h
x+7x=4
8x=4
x=4:8
x=1/2 h
7x=3,5h
Odp. Wędrowali 3,5 h, a odpoczywali 0,5 h
4 5 4
2009-11-02T21:09:23+01:00
4 - długość wycieczki
x - długość odpoczywania
7x - długość wędrowania

4 = x+7x
4= 8x
x= 0.5

0.5 * 7 = 3.5

Odp: wędrowali 3.5 h
2 5 2
2009-11-02T21:09:27+01:00
X- czas odpoczynku
7x - czas wedrowki

x+ 7x = 8x = 4h
x=1/2 h

zatem 7x= 7/2= 3,5 h
turysci wedrowali przez 3,5 godziny
2 5 2