Odpowiedzi

2010-04-08T15:18:48+02:00
Cp=5%
ms=?
mr=200g

cp - stężenie procentowe
ms - masa substancji rozpuszczonej (w tym przypadku soli)
mr - masa roztworu

cp=ms/mr * 100%
5%=ms/200g * 100%
0,05=ms/200g
ms=0,05*200g=10g

Odp.: w roztworze znajduje się 10g soli.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:21:14+02:00
Cp= 5%
Ms= ?
Mr= 200g

Cp= ms/mr × 100%
5%= ms/200g × 100%
0,05= ms/200g
ms= 0,05×200g= 10g

Odpowiedź:
W roztworze znajduje się 10 gram soli.

Mam nadzieję, że pomogłam ;)