Jezeli jest do kla kogos trudne do napisania to jez zbior zadan matematyka wokół nas dla klas 1 str 110 zad 1 i 3

Wyłącz współczynnik przed nawias
a ) 4a-32
b) 3,6x-1,2y-0,6
c ) - 5/7 x +5/7y + 1/7
d) 5x(kwadrat) - 10x-25
e) -4,5xy - 0,5x+1,5xy
f) 4/9a(kwadrat)+2/9b(kwadrat) - 1/9


zadanie 2 wyłącz współczynnik przed nawais .
a ) -2a(szescian) b (kwadrat)c+4ab(szescian)c(kwadrat) - 8 a(kwadrat)bc(sześcian) +6a(kwadrat)b(kwadrat)c(kwadrat)

b)0,4x(do potęgi 6)y(kwadrat) z (do potęgi6)- 4/5 x(szescian)y(szescian) z (szecian)+1,2 x(do potegi 6) y(do 4) z(szecian)


c) -12 m (kwadrat)n(do4)p(do6)+ 4 m(do 2) n( do 2) -16 a (do2)n(do2)m (do2)p (do 2)


d)-2 2/3a(do 2)b(do5)c(do7) -4a(do5)b(do2) c(do 3) +1 1/3 a(do 7) b(do 3) c (do 2)


e) 1,5x(do3)y(do2) +x(do2) y(do3) +2,5 x(do 3) y(do3)

f) 1,8 x(do 2) yb- 2,7 xa - 3,6 ax(do 2) + 0.9 abxy

dodatkowe na najjj ;)


Sukienka kosztuje 180 zł .Oblicz jej cenę po podwyżce o p %

2

Odpowiedzi

2010-04-08T15:40:39+02:00
Zadanie rozwiązane w załączniku:)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:40:57+02:00
Wyłącz współczynnik przed nawias
a ) 4a-32=4(a-8)
b) 3,6x-1,2y-0,6=0,6(6x-2y-1)
c ) - 5/7 x +5/7y + 1/7=1/7(-4x+5y+1)
d) 5x(kwadrat) - 10x-25=5(x kwadrat-2x-5)
e) -4,5xy - 0,5x+1,5xy=-0,5x9(y+1-3y)
f) 4/9a(kwadrat)+2/9b(kwadrat) - 1/9=1/9(4a kwadrat+2b kwadrat-1)


zadanie 2 wyłącz współczynnik przed nawais .
a ) -2a(szescian) b (kwadrat)c+4ab(szescian)c(kwadrat) - 8 a(kwadrat)bc(sześcian) +6a(kwadrat)b(kwadrat)c(kwadrat)=
-2abc(a kwadrat bc-2b kwadrat c+4ac kwadrat-3abc)

b)0,4x(do potęgi 6)y(kwadrat) z (do potęgi6)- 4/5 x(szescian)y(szescian) z (szecian)+1,2 x(do potegi 6) y(do 4) z(szecian)=0,4x(6)y(2)z(6)-0,8x(3)y(3)z(3)+1,2x(6)y(4)z(3)=
0,4x(3)y(2)z(3)*[x(3)z(3)-2y+3x(3)y(2)]


c) -12 m (kwadrat)n(do4)p(do6)+ 4 m(do 2) n( do 2) -16 a (do2)n(do2)m (do2)p (do 2)=
-4m(2)n(2)*[3n(2)p(6)-1+4a(2)p(2)]


d)-2 2/3a(do 2)b(do5)c(do7) -4a(do5)b(do2) c(do 3) +1 1/3 a(do 7) b(do 3) c (do 2)=-4a(2)b(2)c(2)*[2/3b(3)c(5)+a(3)c-1/3a(5)b]


e) 1,5x(do3)y(do2) +x(do2) y(do3) +2,5 x(do 3) y(do3)=
x(2)y(2)*[1,5x+y+2,5xy]

f) 1,8 x(do 2) yb- 2,7 xa - 3,6 ax(do 2) + 0.9 abxy=
0,9x[2xyb-3a-4ax+aby]

dodatkowe na najjj ;)


Sukienka kosztuje 180 zł .Oblicz jej cenę po podwyżce o p %
p/100*180zł=1,8p zł
5 3 5