Odpowiedzi

2010-04-08T15:34:08+02:00
MieszkoI naciskany przez Niemców, którzy podbijali pod pozorem chrystianizacji słabsze od siebie państwa Słowiańskie postanowił się ochrzcic. Chrzest przyjął od Czech, by się uniezależnic od Niemców.
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:45:49+02:00
Znaczenie przyjęcia chrztu miało ogromne znaczenie nie tylko dla państwa Mieszka I, ale dla całej historii Polski. Religia chrześcijańska wielokrotnie w ciągu naszej historii pomagała nam się zjednoczyć i przetrwać trudne chwile, np., gdy najeżdżali nas wrogowie, lub gdy Polska była pod zaborami. Dzięki przyjęciu chrztu przez Mieszka I obecnie Polska należy do cywilizacji państw zachodu i możliwe były zasługi naszego papieża Jana Pawła II dla całego chrześcijaństwa, a po wstąpieniu do NATO i UE Polska może ukształtować oblicze Europy i świata.
17 3 17