Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T15:35:02+02:00
A=1m=10dm
V=10³
V=1000dm³

Większy sześcian:
2*1000=2000dm³
a=≈12,6 dm
20 2 20
2010-04-08T15:37:42+02:00
V= a*b*c *- znak mnożenia

V= 1*1*1=1 [m3]
1m3 * 2= 2m3
2m3=a*b*c a=b=c
2m= a*a*a
2m=3a /dzielimy przez 3
2
__ m
3

Odp. ten sześcian ma 2 dlugosci krawedzi
__ m
3
10 2 10
2010-04-08T15:39:10+02:00
Objętość sześcianu wyrażamy wzorem
V = a^3

Vx - objętość sześcianu o nieznanej krawędzi x
Vx/V = 2
Vx/V = x^3/1^3
x^3 = 2 x 1
x = pierwiastek III stopnia z 2
x = 1,26 m

:-)
60 4 60