Odpowiedzi

2010-04-08T15:45:45+02:00
Srodowisko wodne

błony pławne na konczynach
rozmnażanie w wodzie
opływowy kształt

srodowisko lądowe
obecnośc płuc
śluz ktory chroni przed wysychaniem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:50:28+02:00
Środowisko lądowe:
•kończyny umożliwiające poruszanie się
•ruchoma głowa
•oczy osłonięte powiekami
•obecność płuc
•dwa obiegi krwi
•obecność ucha środkowego oraz ucha wewnętrznego
•obręcze (miedniczna i barkowa), oparcie dla kończyn wolnych, nowe na drodze ewolucji odcinki kręgosłupa,: krzyżowy i szyjny

Środowisko wodne:
•palce kończyn połączone błoną pławną
•skóra pokryta śluzem ułatwia pokonanie oporu wody
•cienki naskórek, ukrwiona skóra umożliwia wymianę gazową przez powierzchnię ciała
•obecność skrzeli, ogona, opływowego kształtu u kijanek i płazów ogoniastych
•zapłodnienie zewnętrzne oraz rozwój złożony
•mocz będący słabym roztworem mocznika i amoniaku
2010-04-08T15:53:11+02:00
Wodnego :
-zamykane nozdrza
-błony pławne między palcami
-opływowe ciało
-śluz na skórze

lądowego:
-ciało krępe
-oczy z powiekami
-długi lepki język
-kończyny tylne dłuższe niż przednie
-śluz na skórze

Myślę że pomogłam :D:D:D xD