Zad.1
Zapisz w jak najprostszej postaci.
a) (x-2) - (2-x)
b) (a+b) + (2a-b) - (a-2b)
c) (3x-y+1) - (x+y) + (y-x)
d) -(2a2-3ab) - (2b-3a2) + (-ab-b)

zad.2
Oblicz wartość liczbową wyrażenia:
a) 4x - (x+6) + 4 dla x = 1/3
b) (x2+1) - (x2-2)+10 dla x = 2,2
c) (a+4b) - (5+2a) - (3b-5) dla a= -0,1 ; b= 0,2
d) (-a2+2ab-1) + (a2-4ab+5) dla a= 1/4 ; b= 2

zad.3
Wykonaj nastepujace dzialania:
a) Do sumy licz a i b dodaj ich roznice.
b) Od sumy liczb a i b odejmij ich roznice.
c) Od roznicy licz a i b odejmij sume podwojnej liczby a i polowy liczby b



PROSZĘ O bardzo SZYBKĄ I DOBRĄ ODPOWIEDŹ!
DAJĘ NAJLEPSZĄ!

2

Odpowiedzi

2010-04-08T15:43:36+02:00
A =4 xD
no niestety nie wiem . xD
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T15:48:22+02:00
Zad.1
Zapisz w jak najprostszej postaci.
a) (x-2) - (2-x) = x-2-2+x=2x
b) (a+b) + (2a-b) - (a-2b)=a+b+2a-b-a+2b=2a+2b
c) (3x-y+1) - (x+y) + (y-x) = 3x-y+1-x+y+y-x=x+x+1
d) -(2a2-3ab) - (2b-3a2) + (-ab-b)=-2a2-3ab-2b+3a2=a2-2b-3ab

zad.2
Oblicz wartość liczbową wyrażenia:
a) 4x - (x+6) + 4 dla x = 1/3 = 4x-x-6+4=-1
b) (x2+1) - (x2-2)+10 dla x = 2,2 =x2+1-x2+2+10=13
c) (a+4b) - (5+2a) - (3b-5) dla a= -0,1 ; b= 0,2 = a+4b-5-2a=-a+4b-5=0,1+0,8-5=-4,1
d) (-a2+2ab-1) + (a2-4ab+5) dla a= 1/4 ; b= 2 = -a2+2ab-1+a2-4ab+5=-2ab+4=4 i 1/2

zad.3
Wykonaj nastepujace dzialania:
a) Do sumy licz a i b dodaj ich roznice. (a+b) + (a-b)=a+b+a-b=2a
b) Od sumy liczb a i b odejmij ich roznice. (a+b) - (a-b) = a+b-a+b=2b
c) Od roznicy licz a i b odejmij sume podwojnej liczby a i polowy liczby b (a-b)-(2a+1/2b)=a-b-2a-1/2b=-a-1i1/2b
1 5 1