Według zaleceń lekarzy dietetyków każdy człowiek powinien wypijać dziennie co najmniej 2 litry płynów,w tym 1,5l wody minerlnej.Pan Jan kupował Zdrową Wodę w półtoralitrowych butelkach dopóki w sklepie nie pojawiły się opakowania promocyjne o pojemności większej od 20 %.Ile co najmniej większych butelek powinien kupić pan Jan aby zaspokoić tygodniowe zapotrzebowanie na wodę mineralną pięcioosobowej rodziny ?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T15:47:00+02:00
2010-04-08T15:49:24+02:00
Opakowania promocyjne o pojemności większej od 20 %
1,5+0,2*1,5=1,5+0,3=1,8l

7*1,5=10,5l-7dni, 1,5l wody minerlnej.
10,5*5:1,8=52,5=29,166

Odp. Pan Jan powinien kupić minimum 29-30 butelek wody mineralnej
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T16:02:55+02:00
Według zaleceń lekarzy dietetyków każdy człowiek powinien wypijać dziennie co najmniej 2 litry płynów,w tym 1,5l wody minerlnej.Pan Jan kupował
Zdrową Wodę w półtoralitrowych butelkach dopóki w sklepie nie pojawiły się opakowania promocyjne o pojemności większej od 20 %.Ile co najmniej większych butelek powinien kupić pan Jan aby zaspokoić tygodniowe zapotrzebowanie na wodę mineralną pięcioosobowej rodziny ?

7*1,5=10,5l - tygodniowo

1,5-100%
x-20%
x=1,5*20/100
x=0,3
Jedna butelka po promocyjnej cenie ma 1,8 l

10,5:1,8=5,8 w zaokrągleniu 6
6*5=30
Potrzebne jest 30 większych butelek.