WODĘ oLIGOCEŃSKĄ WYKORZYSTUJE SIĘ DO PRODUKCJI NAPOJU JABŁKOWEGO oLIGO.nAPÓJ TEN SPRZEDAWANY JEST W KARTONIKACH W KSZTAŁCIE GRANIASTOSŁUPAPRAWIDŁOWEGO SZEŚCIOKĄTNEGO KTÓREGO KRAWĘDŹ PODSTAWY MA DŁUGOŚĆ 2,5CM.DŁUŻSZA PRZEKĄTNA GRANIASTOSŁUPAJEST NACHYLONA DO PŁASZCZYZNY PODSTAWY POD KĄTEM 60 STOPNI.oBLICZ OBJĘTOŚĆ TEGO GRANIASTOSŁUPA.

2

Odpowiedzi

2010-04-08T15:46:40+02:00
Wodę oligoceńską wykorzystuje się do produkcji napoju jabłkowego "Oligo". Napój ten sprzedawany jest w kartonikach w kształcie graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego, którego krawędź podstawy ma długość 2,5cm. Dłuższa przekątna graniastosłupa jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem 60⁰(stopni). Oblicz objętość tego graniastosłupa. Proszę o wszystkie obliczenia i jeśli ktoś może to rysunek, ale nie jest on konieczny...

a=2,5 cm
2r=5 cm
H=5√3 cm
V=Pp*H
V=6*a²√3/4*H
V=6*2,5²√3/4 *5√3
V=3*6,25√3/2 *5√3
V=18,75*3/2 *5
V=281,25/2
V=140,625 cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T16:19:19+02:00
Długość przekątnej podstawy:
d=2a d=2*2,5 d=5

|\30°
a√3 | \ 2a
| \
90°|____\60°
a
H=d√3 H=5√3
V=Pp*H V=6*¼*2,5²√3*5√3 V=9,375√3*5√3 V=140,625