Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T21:48:33+01:00
A)Oblicz pole koła o obwodzie:
16Πcm=2Πr /:Π
16=2r
r=8cm
P=Πr²
P=Π8²
P=64Πcm²

Π m =2Πr /:Π
1=2r
r=1/2m
P=Πr²
P=Π(1/2)²
P=1/4 Πm²

0,12Π mm=2Πr /:Π
0,12=2r
r=0,06mm
P=Πr²
P=Π0,06²
P=0,0036Πmm²

2/3Πkm=2Πr /:Π
2/3=2r
r=1/3 km
P=Πr²
P=Π(1/3)²
P=1/9 Πkm²

4 dm=2Πr /:Π
4/Π=2r
r=2/Πdm
P=Πr²
P=Π(2/Π)²
P=4/Πdm²

b)Oblicz obwód koła o polu:
16Π cm2=Πr² /:Π
16=r²
r=4cm
Obw=2Πr
Obw=2Π*4
Obw=8Π cm

4/9Πm2=Πr² /:Π
4/9=r²
r=2/3 m
Obw=2Πr
Obw=2Π*2/3
Obw=4/3Π m

0,25Πmm2=Πr² /:Π
0,25=r²
r=0,5mm
Obw=2Πr
Obw=2Π*0,5
Obw=Π mm

2Π dm2= Πr² /:Π
2=r²
r=√2dm
Obw=2Πr
Obw=2Π*√2
Obw=2√2Π dm

3 km2=Πr² /:Π
3/Π=r²
r=√3/Π km
Obw=2Πr
Obw=2Π*√3/Π
Obw=2√3Π km ( Π też jest pod pierwiastkiem)
5 4 5
2009-11-02T21:53:57+01:00
P=πr²
Ob=2πr

a)16π=2πr/:2π
r=8cm

P=πr²=π8²=64π
------------------------
π=2πr/:2π
r=1/2m

P=πr²=π(1/2)²=1/4πm²
----------------------------
0,12π=2πr/:2π
r=0,06mm

P=πr²=π(0,06)²0,036mm²
-----------------------------

4=2πr/:2π
r=4:2πdm

P=πr²=π(4:2π)²=16/4π²*π=4/πdm²
-----------------------------------------
2/3π=2πr/:2π
r=2/6=1/3km

P=πr²=π(1/3)²=1/9πkm²

b)
16π cm2=πr² /:π
16=r²
r=4cm
Obw=2πr
Obw=2π*4
Obw=8π cm
---------------------------
4/9πm2=πr² /:π
4/9=r²
r=2/3 m
Obw=2πr
Obw=2π*2/3
Obw=4/3πm
--------------------------
0,25πmm2=πr² /:π
0,25=r²
r=0,5mm
Obw=2πr
Obw=2π*0,5
Obw=π mm
----------------------------
2π dm2= πr² /:π
2=r²
r=√2dm
Obw=2πr
Obw=2π*√2
Obw=2√2πdm

3 km2=πr² /:π
3/π=r²
r=√3/π km
Obw=2πr
Obw=2π*√3/π
Obw=2√3π km
3 3 3