Odpowiedzi

2009-11-02T21:47:21+01:00
Boki trójkąta mają długości 7 cm
3 * 7 = 21
boki kwadratu mają 5 cm
4 * 5 = 20

20+21=41
2009-11-02T21:52:48+01:00
4a+3b=41
b=a+2

4a+3a+6=41
7a+35
a=5
b=a+2=5+2=7

a=5
b=7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T21:54:16+01:00
X - część pręta na trójkąt
y - część pręta na kwadrat

x + y = 41
x/3 = y/4 +2

x = 41 - y

(41 - y)/3 = y/4 + 2 / *12
4(41 - y) = 3y + 24
164 - 4y = 3y +24
140 = 7y
y = 20

x = 41 - 20 = 21

Odp. Długości kawałków pręta to 20 cm i 21 cm.
1 4 1