Zadanie 1.
Jeśli długość jednego z boków kwadratu zwiększymy o 7 cm, a długość drugiego zmniejszymy o 3cm, to powstanie prostokąt o obwodzie 44 cm. Ile wynosi długość boku tego kwadratu .?

Zadanie 2 .
Ramię trójkąta równoramiennego jest o 2,6 cm dłuższe od podstawy. Obwód tego trójkąta jest równy 10 cm. Oznaczmy długość podstawy trójkąta jako x. Które z równań opisuje sytuacje przedstawioną w zadaniu?
A. 2(x + 2,6) + x = 10
B. 2(x - 2,6) + x = 10
C. 2x + x - 2,6 = 10
D. 10 - 2x = x + 2,6

Proszę o rozwiązanie, bo jest mi to potrzebne na jutro..` Będę bardzo wdzięczna :)

3

Odpowiedzi

2010-04-08T16:13:55+02:00
Zad.1

pierwszy bok= x+7cm
drugi bok= x-3cm
Obwód=44cm

2(x+7cm)+2(x-3cm)=44cm
2x+14cm+2x-6cm=44cm
4x+8cm=44cm
4x=36cm/ :4
x=9cm

Długość boku tego kwadratu wynosi 9cm.

Zad.2


Będzie to odp A. ;)

Na pewno dobrze prosze o naj;)
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T16:15:29+02:00
Zad 1

x - bok kwadratu

2(x + 7) + 2(x - 3) = 44
2x + 14 + 2x -6 = 44
4x = 44 - 14 + 6
4x = 36
x = 9

Bok kwadratu ma 9 cm.

Zad 2
Odp. A.
3 4 3
2010-04-08T16:17:04+02:00
Zad1
x+7+x+4=44
2x+4=44
2x=40
x=20
zad2 odpowiedź A
2 5 2