Odpowiedzi

2009-11-02T21:53:59+01:00
%₀-przyjołem to jako znak promila

5,4kg - 18%₀
x - 1000%₀

x=5,4kg*1000%₀/18%₀
x=300kg
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T21:55:22+01:00
X-1000 promili
5,4-18 promili
/-kreska ułamkowa
x=5,48*1000/18= 5400/18= 300

Odp.: Trzeba wziąć 300 kg wody.
1 5 1
2009-11-02T21:57:20+01:00
Ile trzbeba wziąć wody z Morza Czarnego, aby po jej odpoarowaniu otrzymać 5,4 kg soli. Zasolenie tego morza to 18 PROMILI.

Cp=18 PROMILI=0,018
czyli na 1000g roztworu mamy 18g soli
1000g=1kg

1kg----18g
x kg---5,4 kg=5400g

x=5400:18 kg
x=300kg
1 5 1