Bogdan wziął na obóz 80 zł. Na napoje wydał 2 razy więcej niż na lody, a o 5 zł mniej niż na napoje wydał na słodycze. Za 15 zł kupił upominki dla rodziców. Wrócił bez pieniędzy, gdyż ostatniego dnia zgubił 10 zł. Ile pieniędzy wydał na lody?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T16:20:29+02:00
X - lody
2x - napoje
2x-5 - słodycze
15 - upominki
10 - zgubione

x+2x+(2x-5)+15+10=80
3x+x-5+25=80
5x+20=80
5x=60
x=12
odp: na lody poszło 15zł
2010-04-08T16:21:19+02:00
X - lody
2x - napoje
2x-5 - słodycze

80 = 10+15 + x + 2x + (2x-5)
80 = 25 + 3x + 2x - 5 |-25
55 = 5x - 5 | +5
60 = 5x | / 5
12 = x

Bogdan na lody wydał 12 zł.
2010-04-08T16:22:16+02:00
X- cena lodów
2x- cena napojów
2x - 5 - cena słodyczy

Działanie

x+2x+2x-5+15+10=80
x+2x+2x=80+5-15-10
5x=60 // :5
x=12

Podstawianie (pod x podstawiamy 12)
12+24+24-5+15+10=80 zł
Odp; na lody wydał 12 zlotych