Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • HD2D
  • Początkujący
2009-11-02T21:54:27+01:00
Kazimierz Wielki nie zostawił po sobie Polski murowanej, długie wieki była ona jeszcze w przeważającej mierze drewniana. Wybudował natomiast kilkadziesiąt zamków, wiele miast otoczył murami. Podniosło to znacznie obronność kraju. Był też fundatorem wielu kościołów. Za czasów ostatniego Piasta powstawały też inne budowle użyteczności publicznej, wznoszone przez bogacące się miasta, jak na przykład ratusze
2 3 2
2009-11-02T21:55:30+01:00
Na tronie zasiadł w wieku 23 lat, po śmierci ojca. Był ostatnim przedstawicielem dynastii Piastów. Był królem, który zasłużył się dla Polski, prowadził szczególna politykę a przydomek jaki otrzymał, brzmiał „wielki”.
Władysław został jedynym następcą tronu ponieważ dwaj jego bracia zmarli. Rodzice ogarnęli więc go szczególna troską i przygotowywali do roli króla.
1 5 1
2009-11-02T21:58:47+01:00
Poniewaz stworzył wiele zamków m. in. Szlak orlich gniazd. Nadawał prawa miastą dzieki którym one bogaciły się. Zdobył wiele nowych terytorium na wschodnich kresach naszego kraju. Uspokoił sytuację polski z czechami i zakonem krzyzackim. W czasach jego rzadow polska "rozkwitala".
1 1 1