Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T16:46:17+02:00
1.
I Morze Barentsa
II Morze Tyrreńskie
III M. Adriatyckie
IV Morze Czarne
V M. Północne
VI M. Norweskie

a Skagerrak
b Bosfor
c Kattegat
d Cieśnina Giblartatarska
e C. Kaledońska
f Dardanele

1 Islandia
2 Sardynia
3 Sycylia
4 Islandia
5 Kreta
6 Wyspy Brytyjskie

A Półwysep Bretoński
B Półwysep Iberyjski
C Półwysep Kolski
D Półwysep Apeniński
E Półwysep Jutlandzki
F Półwysep Bałkański



2.
powierzchnia Europy: 10,5 mln km2 = 10500000 km2
powierzchnia polski: 312,7 tys. km2 = 312700 km2

Polska stanowi: 2,97% powierzchni Europy

2010-04-08T16:50:19+02:00
1) I Barenntsa II Tyrreńskie III ADriatyckie
IV Czarne V Północne VI Norweskie
a Skagerrak b Bosfor c Kattegat d Gibraltarska e Kaletańska f Dardanele
1 Islandia 2 Sardynia 3 Sycylia n4 Irlandia 5 Kreta 6 Wielka brytanioa
A Bretoński B Iberyjski C KOlski D Apeniński
E Jutlandzki F bałkański

2)10,5-100%
0,3127-x x=31,s7/10,5=2,978%
Odp. POlska zajmuje prawie 3% powierzchni Europy.
Jeśli będziesz chciała jeszcze jakieś zadania to p[isz :)