Byly 3 wagi .1 waga. na jednej szalce sa 4 talerze na drugiej 2 kubki. 2 waga. na pierwszej szalce 3 kubki a na drugiej szalce 2 butelki .3 waga. na pierwszej szalce 6 kul a na drugiej szalce 1 butelka Ile kulek potrzeba do zrownowazenia kubka i talerza?

2

Odpowiedzi

2010-04-08T16:25:37+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T16:41:24+02:00
4t=2k
3k=2b
6kul=1b

talerz
4t=2k\:2
1k=2t

kubek
3k=2b\:3 3k=2b\:2
1k=⅔b 1b=1,5k
kula
6kul=1b
6kul=1,5k\:6 1kul=0,25k\*4
1kul=0,25k 1k=4kul

ile waży talerz
1k=2t
4kul=2t\2
1t=2kul
ile waży kubek
1k=4kul

1k+1t=2kul+4kul
1k+1t=6kul