Kulkę o masie 1 kg, zawieszoną na nici o długości 1m, odchylono o kąt 90 stopni i swobodnie puszczono. Po wykonaniu 50 wahnięć wskutek tarcia i oporu powietrza kulka zatrzymuje się. Oblicz pracę
wykonaną przez kulkę.

PS: Blagam jak najszybciej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T22:16:32+01:00
Droga kulki:
S = 50 * (1/2) * 2 * π
S = 50 * π = 157 m

Q = 9,81N
W = Q*S (ciężar*droga)

Podstawiamy do wzoru i otrzymujemy:

W= 9,81*157 = 1540,17 J = 1,54017kJ

Pozdrawiam :)
19 3 19
2009-11-02T23:45:44+01:00
Droga która przebyla kulka:
S = 50 * (1/2) *2 * π
S = 50 * π =157 m

Q = 9,81N
W = Q*S ciezar*droga

Po podstawieniu do wzoru

W= 9,81*157 =1540,17 J= 1,54017kJ
14 2 14